Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Saturday, October 16, 2010

For God Sake, Dear...

Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum w.b.t...



Ianya satu lagi malam yang sunyi sepi di lebuhraya yang sunyi sepi.Aku memandu dengan perlahan bersama si cantik.Dia bilang dia suka panorama seperti itu denganku.Muka kami masing-masing secara kroniknya memang pucat sekali.Malam itu lebih pucat daripada biasa. 



Si cantik duduk angkat kaki sambil menyandar longlai di sit kereta.dia lantas melabuhkan kepalanya di tepian jendela kereta.mendongak ke langit. 

“ malam ni bulan penuh.” 

“ memangnya kenapa?” 

“ biasanya kalau ada bulan penuh,pasti aku sedang sedih.” 

“ kau rasa sedih ke sekarang?” 

“ dengan kau,tak.” 

“ kalau ada sesuatu yang menyedihkan nanti.jangan risau.aku ada” 

“ aku tahu.” 

Si cantik mencampakkan senyuman paling manis kedalam biji mata aku.Aku membalasnya,tapi tak semanis dia.Tak berbakat mungkin. 

Dari ekor mataku.Aku dapat lihat yang si cantik tidak lagi memandang bulan.dia malah menyuapkan matanya dengan imej aku.Dia melihatku lama. 

Aku toleh lalu membelai pipinya dengan ibu jariku.dia mendepangkan tangannya lalu meneroka ubun-ubunku dengan jemarinya.dia cium manja leherku. 


** 

biasanya malam-malam begini jalan tenang. Yang ada hanya aku dan dia.Tapi malam ini beda.malam ini sebuah lori telah membabaskan kami ke dalam gaung yang paling garang.garangnya dalam.dalam sekali.lalu meletup.meletuplah kami.



Kalau ada sesuatu yang menyedihkan nanti.jangan risau.aku ada. 


notakaki :: its what i do when i im high on something. So what do you think ? Im drugger? Im smoker? Or maybe, just maybe, im a lover...that full of gorgeous artistic "gebang" words. 

0 Komens:

Post a Comment