Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Thursday, December 2, 2010

Gua Makan Vavi !

Bismillahirahmanirrahim...Assalamualaikum w.b.t...

entri agak kasar. so, bawah umur, takyah baca, tapi kalau nak baca gak, lantak kaw la.

Gua sekarang kerja kat satu kompeni makanan segera, semua makanan akan dicipta dan kemudian akan ditaster sebelum dipacking. Gua dapat jadi taster. Tapi, apasal gua sorang je melayu ?

Semalam macam biasa gua masuk office and pastu duduk kat kerusi depan lappy, nak comment macam biasa. Mula2 gua test ayam goreng, boleh la, pastu daging kambing, then bebola ikan, pastu daging burger ayam, last sekali... BEBOLA BABI SPICY ! Darn. gua rasa macam apa ntah, nak rasa ke tak ni, kang tak rasa kena buang keje lak. Then, tiba2 ada sorang kakak ( kakak ke ? ) namanya lia, dia selamber rock je makan. Gua cakap la,
"Lia, apa rasa ? Sedap ka ? Boleh makan ka ?"

"Boleh la, apasal tak boleh pulak ?"

"Apasal tak boleh pulak ? Tu kan BABI, spicy tuhh ! kan pedas (bodoh tak) ?"

"Takpe, lia suka pedas2, hehehe"

Gua terus la makan. SEDAP DOE ! ULANG SUARA ! SEDAP DOEEEEE !!!!! Okay, mesti korang pelik kan, weyh2, gua islam la, sembahyang tak tinggal kowt (sumpah tipu). Then, after that, macam biasa la, komen... Ini komen gua...

Ayam goreng :: sangat rangup, rasa dagingnya cukup masak, tepung terlalu banyak, kurangkan, lain kali mintak sos boleh ?
Daging kambing :: pedas, tapi sedap, black pepper bhai ! i loiiike~
Bebola ikan :: macam biasa kat pasar lambak taman utama. kena bayar ke tak ni ?
Daging burger ayam :: ni satu lagi, mana sos ? 
BEBOLA BABI SPICY :: SEDAP, NAK LAGI BOLEH ?

Ok, after that, lia ajak aku gi dating lepak. Dia explain lar, cakap yang tadi kita makan semua bukan daging ! WTFFFFFFFFF ! Tu semua sayur la, produk untuk vegetarian. Errrrrrrr... Gua tak caya seyh... Lia cakap lagi, sedap kan ? Macam daging betul. Tapi tu semua sebenarnya sayur, tepung, keropok dan beberapa bahan kimia. Demn... gua ingat gua dah murtad dah. Btw, tengs lia, sayang kaw ~ eh2. Takpe, kaw mulakan dulu masa balik semalam. Ngengade nak hantar aku balik pulak kaw ye, gua boleh naik bas la. Tapi hujan, gua tertinggal bas, sial betul. Then, angel sorang ni datang la sengih2. Belum sempat dia ajak, gua terus masuk kereta dia. Boleh plak tu dia tanya, nak gi mana nih ? Siot gile. Gua cakap la, anta gua gi rumah mak gua. Tibe2 dia menggedik, alaaa, merajuk ke ? Dalam hati gua rasa nak lempang je budak sorang ni, pakal je gua sayang muka comel dia tuh. Then, sampai rumah gua boleh plak dia turun kereta jumpa mak gua. Siap borak2 pukul2 manja tuh. Sial. Ambik kesempatan. Gua terus masuk bilik gua open lappy, bukak lagu pasang speaker kuat2, lagu waliband. korang tau lah lagu apa.

Then, si lia ni call gua malam semalam, pukul 1200. Boleh tidur ke tak ? Gua cakap la, tak, ingat kat awak. Lia gelak2, pastu aku tidur dan si lia terus bercakap sampai la abes supersaver dia. hahaha. dapat mesej tadi. Tidur ke ? Sampai hati. Cis !

notakaki :: gua rasa penat menaip. tangan sakit, camne nak main mesej ngn kaw ni lia, tak payah la ok. hahahahahahahahahahaha

0 Komens:

Post a Comment