Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Thursday, March 17, 2011

Selamat Pagi

Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum w.b.t...






Bangun pagi di hospital, bau ubat, orang ramai, doktor ramai, jururawat cun-cun pown ramai. Ramai yang muda-muda plak tu, tapi ada sorang doktor ni, aku rasa muda lagi, tapi perut dia besar, well, Dr. Hayati, walaupun perut dia macam tu, masih lagi jalankan tanggungjawabnya sebagai seorang doktor.


Well, aku kat hospital jaga atok aku, sakit ulser perut. Ini pasal pagi semalam. So, pepagi camni, aku turun bawah, buka lappy, tengok apa yang ada, ushar mana yang sempat, komen mana yang rasa perlu, dan dengar lagu sambil minum kopi dan makan roti bakar. Tiba-tiba, ada seorang jururawat, cun doe, datang dan cakap,


"sorang je, jaga atok kan ?, baguslah, baik awak ni, nak makan sama-sama boleh ? Buat apa je kat laptop tuh. Saya tak kacau kan..."


Aku bingung la, then lepas dia makan, dia bayarkan, terus dia blah. Aku pelik gila, ntah sape-sape. Tapi aku tak tunjuk la depan-depan. Kang dia kata aku sombong plak. Well, aku jadi bingung sekejap, then aku tanya atok aku, lepas aku naik atas la... atok aku cakap, orang kampung gak tu.


Patot la dia kenal. Well, sorry, aku tak kenal kaw la... atok aku cakap nama dia Ira. lebih kurang la... So, mood pagi-pagi camni, aku harap dia datang tegur aku lagi, tapi takde la plak.. haha


notakaki :: aku dah addict dengan kopi hospital, apa diorang ni semua bubuh dadah ke apa...demmit

0 Komens:

Post a Comment