Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Saturday, March 12, 2011

Asing

Bismillahirrahmannirrahim... Assalamualaikum w.b.t...


"True photographers dont just take pictures..they make pictures..take and make is a two different things..take is ambik and make is buat..so ambik and buat is tak sama you know? so i don wan to speak long-long before you olls go gelong..kongklusion is,let the photo below talk to you itself..if you dont paham jgk,there must be some miscommunikesyen..thats why pentingnya english edukaysyiennn ye nokk nook sekalien" -Ell Zulkarnain-


Ditankap direman di asrama empat belas hari
bagai orang gila, menari nari
tapi kini aku dah bebas berlari
mencari ketenangan bersama sang biri biri
10 orang anak keling main kejar-kejar rerama,
Sorang mati dilanggar treler laju.
Sudah dua minggu aku direman di asrama,
kini aku bebas dengan jaminan rm2000 selama seminggu.


Kenapa aku madah mention about reman. Kau tahu ke apa itu reman. Aku rasa kau faham, tapi tak tau. Konnferm. Ini adalah kerana, sudah dua orang gangster dah kena buang dari asrama gara-gara terbang fly menyaksikan perlawanan orang menendang benda bulat kesana-kesini. Maka, aku telah diambil keterangan, dan aku dengan panjang lebar menerangkan, "sorry, gua tak tau la". Well, lebih kurang gitu la tutur bicaranya. So, aku dah safe. Namun, aku rasa, lepasni, mesti aku akan jadi candidate untuk ditemuramah bila-bila masa berkenaan gejala sosial yang berlaku di asrama yang kian meruncing gamaknya. Cis bedebah.


notakaki :: gua dah balik, buka blog, rating jatuh, demmit !!

2 Komens:

Qee said...

peh sampai ati kan aku takda dalam bloglist kau kannnnnn

HembusanNafas said...

lols... sorry dear. haha

Post a Comment